Konfirmationskort - till flicka samt pojke




Här har jag kortbasen i röd och naturfärgad cardstock och bakgrunden i ett papper med konfirmations mönster ( detta papper är inhandlat på scraproom i Helsingborg ) det har jag rivit och vikt kanterna på, som jag sedan färgat med svart chalk.Sedan har jag stämplat  med en bibelstämpel från stämpelboden och en text stämpel från Hellabella,dem stämplade jag på en fyrkantig bit naturfärgad cardstock,sedan målade jag bibelstämpelmotivet med akvarellpennor och glittrade det gula med sticklers.Sen chalkade jag kanterna svarta och satte fast detta med 3D kuddar.Sen dekorerade jag även med dekorationsstenar i rosa.Vita Prima blommor med röda brads,även dem fästa med 3D kuddar.Fint blev det....




Här har jag valt en kortbas i två nyanser blå cardstock,bakgrunden är ett mönstrat papper med konfirmationsmotiv (även detta inköpt på Scarproom i helsingborg )Har även använt samma teknik här som ovan.Fast jag dekorerat med Vitablommor med blå brads och blåa blingstenar.Super snyggt......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback